13 dagar och jag tror att det fungerar.

Då har jag alltså skaffat mig en sån hära...blogg. Kan vara bra att ha när jag vill dämpa min uttråkan.
Så för att börja någonstans så är mitt nya hem från och med nu (för er som inte vet) Mårdtorpsgatan i Linköping.  Hemma kommer förstås alltid vara Smultronvägen, så vi kan väl istället kalla det för min nya vistelseort, som det så fint står på facebook. Det låter bättre- inte lika drastiskt.
Trots mycket tvivel så trivs jag alldeles utmärkt bra i min nya lägenhet och snart så ska jag börja bjuda upp lite vänner. Någon som kan fylla ut tystnaden lite. Ines har redan varit här och ätit chokladmuffins dock :) Hon är välkommen när hon vill. Kanske även bror flyttar in ett tag, i väntan på sin nya lägenhet (förhoppningsvis närmare min).
Nu väntar jag bara på målarna som ska snygga upp stället ännu mer och sedan kan jag vara nöjd.
Utbildningen på Linköpings Universitet, campus Norrköping slår också över förväntningarna faktiskt. Jag tror att jag kommer trivas där, särskilt med mina nya klasskompisar :)
Ikväll är det finsittning på Trappan. Jag skulle ju så klart ha varit med om inte biljetterna tagit slut. Nolle-Ps Grand Finale och jag får gå på bio istället. Men jag är inte bitter för imorgon ska vi krönas till ettor :)


Jimmy Eat World - 23


Kommentarer
Postat av: Ines

och jag är först med att inviga din blogg med en kommentar!

Tycker din lägenhet va jättefin och det kommer bli skitbra när målarna har gjort klart sitt jobb!

Kommer definitivt och hälsar på dig igen! snart!! tack för muffinsen!

Tror det kommer gå jättebra för dig däruppe i Linkan! nu har vi barndomskompisar testat på att plugga på univeristet i samma stad med, undrar vad som kommer härnäst för oss!:)

kram!!!!

2009-08-29 @ 16:07:21
Postat av: Malin

Hej Emelie! Kul att du skaffat en blogg. Ser framemot att läsa hur det går för dig! Jätteroligt att du trivs i Linköping! :) Kram från kriminologi-Malin ;)

2009-08-29 @ 16:23:08
URL: http://maolinbaolin.blogg.se/
Postat av: Hanna

Liten fråga, hur ändrar man vistelseort på facebook?

Tacksam för svar :)

2009-09-27 @ 22:52:01
URL: http://farbrorfrans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0