Julen tvåtusennio

Ibland undrar jag vad min hjärna sysslar med. I natt drömde jag att jag var en gevärskula. (!?) Japp, jag såg ut som en disneyfigur med ögon, näsa, mun och två korta armar (ungefär som potatisen i Toy Story). Sen levde jag i gevärsvärlden med mycket äventyr och trånga gångar. Sen när det var dags att bli utskjuten var man verkligen tvungen att hålla för öronen med de korta armarna och små händerna, och för all del- hopppas att man landade mjukt... Har jag problem? Varför kan jag inte vara lika påhittig i vaket tillstånd? Jag hatar drömmar- man blir bara besviken.

Nu är julen i alla fall över och som vanligt hinner man inte blinka förrän den är det. Snart är väl nyår också över och då kommer ångesten. Om ni har sett filmen Click med Adam Sandler så förstår ni nu att jag ångrar mig att jag inte önskade mig fjärrkontrollen som filmen handlar om i julklapp. Den kan man både pausa och spola bakåt livet med...

Två julbord har jag nöjt mig med det här året. Det ena på julafton och det andra hos Claes i Köpstad, som för övrigt blev en mycket trevlig och lång kväll med julklappsbyte, sällskapsspel, biljard och fest såklart. Det tackar jag för! Sen blev det hemvändarkväll i år igen med gänget som samlades hos johansson/jonsson för en ordentlig reunion. Kvällen på kulturhuset var sedan som vanligt- det är härligt att känna att man är hemma. Det var en bra kväll på många vis.

Tänkte nu ta och summera ihop Sävsjö och december med lite bilder.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0