Lucka nio

Andra advent i söndags och jag har insett att jag kan sluta gå och fundera på om jag ska köpa en ljusstake eller inte. Det är nog för sent. På tal om advent så tog jag mig friheten att titta fem minuter på årets julkalender igår. UPPRÖRANDE. Sämsta någonsin- vad håller SVT på med? Var är snön? Var är julstämningen? Det är så att jag föredrar Anna Ankas julkalender på aftonbladet, utan tvekan.

Idag var jag uppe klockan sex och för er som är morgontrötta kan jag tipsa er om att 1) tänd alla lampor ni kommer åt, 2) ta på er varma kläder 3) titta inte ut. Inte så härligt att stå och huttra i mörkret. Fast faktumet att jag måste cykla längsmed motorvägen klockan sju på morgonen kan man inte göra något åt. Det är lika svart och obehagligt varje gång. Men jag älskar campusbussen- 40 minuters extra snooze kan man bara inte tacka nej till. Helt plötsligt väldigt mysigt istället :)

Om åtta dagar går jag på jullov och jag räknar ner dagarna precis som man gjorde när man var liten. Helgen känns lite oviss för tillfället men jag hoppas att det händer nåt som gör att tiden går lite fortare.

Här är vår fina socionomoverall som jag gärna hade haft på mig oftare. Den är nämligen varm och skön :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

men emelie, de är den bästa julkalendern på år ju!!

2009-12-09 @ 22:22:14
URL: http://ruthlouise.blogg.se/
Postat av: Em

Ge mig Rudolf.

2009-12-10 @ 10:05:20
URL: http://emklasson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0