Lucka tretton


Igår kväll åkte jag och Sebastian ner på stan för att äta på "Kniv å gaffel". En mysig liten restaurang som jag tror ni skulle gilla :) Och saken blev ju inte sämre när det började snöa ute. Efterlängtat! Menyn som vi bestämde oss för såg ut såhär:

Bifteki köttfärsbiff fylld med fetaost och bacon
serveras med couscoussallad, tzatziki, klyftpotatis.

Grillad oxfilé med dijonsås, ugnsrostade rotfrukter
serveras med potatis och grönsaksgratäng.

Inte så illa!

Idag är det Lucia och det har bara fortsatt att snöa. Det fick bli alltså bestämt bli en promenad efter att bror varit på besök och fått i mig lite middag från thaistället här under. Kan ju ändå tycka att det är ok att skämma bort sig nu efter en avklarad termin. På torsdag åker jag hem- direkt från Norrköping. Har inte mycket för mig innan dess utan bör väl bara städa och packa. Men det är kanske lite för tidigt att börja med det än, så idag har jag mest ritat får :) (i brist på annan sysselsättning). Så det gör ju ingenting om dagarna går ganska fort förbi nu.

Här är en bild från Lucia 2008 och en hel del vinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0