Autopilot

Tillbaka i lilla Sävsjö :) Kommer aldrig prata skit om denna stad som alla andra "tuffingar" gör. Jag ska definitivt tillbaka till Småland när jag är klar i Linköping. Trivs som fisken i vattnet däruppe men jag gillar Småland bättre :) Så är det med det. Börjar dessutom få lite mer klarhet i vad jag vill pyssla med när jag tagit examen- finns så himla mycket att välja på bara: skola, kyrka, sjukhus, fängelse eller kommunen. Välj och vraka! Så jag kommer nog ändra mig många gånger till. Dessutom hörde jag på sveriges radio att de som pluggar till socionomer just nu, gör helt rätt. De kommer skrika efter oss på arbetsmarknaden 2014 :)

Gjorde som sagt min första salstenta i onsdags. Det var inte riktigt som att göra prov på gymnasiet- vakterna klockade nämligen toalettbesökarna. Allt över tre minuter ansågs väl som misstänksamt. Slutsats: Se till att inte vara dålig i magen när du skriver tenta. Annars var det bara att koppla på autopiloten när 14 sidors socialpolitik skulle skrivas. Den fungerade sådär måste jag säga. Får se till att reparera litegrann.

Nu är det långhelg för min del och jag ska sy fast alla märken på min fina orangea socionomoverall- som inte alls är för stor... Sen ska det lekas och festas såklart. Inget plugg alls! Härligt det. Lyssna på Brolle nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0