Nytta och Nöje

Det är precis vad jag har ägnat mig åt idag. Jag sov hos Sebastian i natt och eftersom jag var ledig från skolan så tog jag sovmorgon till tio. Frukost vid teven och sedan passade jag på att läsa ut Introduktion till straffrätten som är första boken i juridikkursen som började igår. De närmaste fyra veckorna känns hur slappa som helst! Men det är väl bara skenet som bedrar som vanligt...

Så som ni förstår har jag haft ganska mycket tid över idag, så därför passade jag på att göra lite extra god mat :) Klyftpotatis med kantarellostfylld kassler och stekta champinjoner och zucchini. Yummie!



Ny energi gav lust att på riktigt sätta igång med yogan nu i höst. 20 minuter om dagen för att bli starkare, vigare och bättre balans kan faktiskt vara värt det. Borde även göra någonting åt min kondition- blir flåstrollet nummer ett efter fyra trappor i skolan... För att inte tala om sista backen med cykeln till campusbussen på morgonen. Andra skulle säkert bli jättemotiverade när de blir omcyklade av någon som bara har ett hjul och inga växlar- jag blir mest sur. Vi får väl se om lite powerwalk i Rydsskogen kan råda bot på det där i höst...

I alla fall kände jag mig lite duktig i eftermiddag och tänkte att jag kunde få unna mig tio minuters soltid hos Barbis här under. En frisörsalong med fräsha solarium och en radio som faktiskt fungerar- underbart att bara ha 100 steg till mataffär, pizzeria, apotek och diverse annat viktigt :) Jag kommer skämma bort mig själv så att det står härliga till!

Disk och dusch på det, så nu är jag nöjd med dagen. Blir nog en skål popcorn och en filt i soffan strax- vid nio kommer ju fortsättningen på vårens spännande avslut i Grey's Anatomy. Ett "must-see-tv-moment" enligt Alex Schulman. Sen har jag dessutom blivit lite nostalgisk och börjat följa vänneravsnitten som går varje vardag vid halv åtta. Något man aldrig tröttnar på :)

Ha en bra kväll!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0