Norrköjping- de förköjldas stad?

Ja, det började jag undra efter nio timmars föreläsning i början av veckan. Norrköjpingska är då inte särskilt vackert...(säger jag från Småland) Fast jag har inte blivit retad ännu :) Det var dock väldigt givande att få lyssna på föreläsarna från fältet. Jag känner mig nu ganska säker på vad jag vill inrikta mig på- skönt att få känna sig lite motiverad.

Idag var det i alla fall skönt med lite sovmorgon! En ledig dag från skolan betyder tvätt, stordisk och städning. Fast det kan till och med vara ganska roligt. Tro det eller ej om mig. Tänkte ta tag i det där med yogan igen, men jag hade glömt plocka med mig dvdskivan :( Fast det är fint väder ute- så det blir kanske en promenad i Rydskogen istället.

Helgen var väldigt bra :) Hela familjen kom hit och hjälpte mig med det sista i lägenheten och mamma hade med sig morotskaka och smörgåstårta. Det är gott! :) På kvällen tittade vi på Forrest Gump och somnade i soffan..
Mysigt med besök! Och inte nog med det så var Sebastian söt och lagade middag till mig- kycklingfilé och klyftpotatis. Mumma!

Nästa vecka består av grupparbete och seminarium IGEN. På tisdag är det även overallprovning för socionomerna. Det sägs att de är orangea, men får jag stryk av fadderiet om jag säger att de faktiskt är gula?
Det ska även bli tapetsering i min lägenhet, så jag får flytta till Sebastian ett par dagar. Så snart får det bli lite inflyttningsfest :)

Nu blir det Oprah och ikväll åker jag hem och stannar hela helgen! Då ska det minsann bli fest och RIKTIG pizza :) Ses då, vänner!






Klassen, Festeriet SoCer, München Hoben, Kalas: Moneybrother



Kommentarer
Postat av: Ines

yeeej, ses imon då!!

och inflyttningsfest hos dig? jiihuu, vi kommer i mitten av oktober någongång då??!! :)

2009-09-10 @ 14:08:12
Postat av: Em

Haha, passar mitten av oktober bäst för alla lr? :)

2009-09-10 @ 14:13:53
Postat av: Pernilla

Hehe overallerna är inte gula, utan socionomorange (ljusorange) ;) Men nej vi kommer inte slå dig för att du tycker dom är gula haha! Vi är för snälla för det.

2009-09-18 @ 11:08:12
URL: http://pernillaj.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0