4 millimeter på egen hand

Jag tänkte illustrera tankeverksamheten som pågår i min hjärna när jag läser i min roliga kurslitteratur: (kanske ni kan känna igen er)

I diskussionerna om samhällets insatser för människor med psykiska funktionshinder, anmärker man med rätta på kommunikationsproblemen "...undra vad jag ska göra för middag idag, kanske kyckling...eller pasta...eller fisk. jag är hungrig"  mellan psykiatrins huvudman landstinget och kommunen som ansvarig för de sociala vård- och stödinsatserna "...vänta nu. har jag kakor i väskan?" I kommunerna är ledningen av verksamheten organiserad på ett minst sagt oenhetligt sätt "...va?" I kommunerna är ledningen av verksamheten organiserad på ett minst sagt oenhetligt sätt "..." I kommunerna är ledningen av verksamheten organiserad på ett minst sagt oenhetligt sätt "...ja ja." När det gäller den politiska ledningen, är ansvaret för de psykiskt störda människorna i allmänhet samlad till en politisk nämnd "...bla bla bla" och i majoriteten av fallen är detta socialnämnden "...ja, det blir definitivt kyckling ändå...eller pasta. kanske jag blir mätt på kakorna."


Ja, ungefär så där fortsätter det och jag måste ha koncentrationssvårigheter.

Dagen har varit ganska skön. Tre timmar på Humsam bibliotek på Linköpings universitet och sedan hem för lite mat och plock i lägenheten. Ikväll ska jag skruva ner hyllorna för nu kommer tapetserarna, så på fredagkväll är allt helt klart! :) Hoppas det blir fint. Så nu är det fritt fram att bjuda in sig själva :) För övrigt så har det varit en bra dag hittills- jag har målat klart min badrumshylla och så upptäckte jag att bananflugorna har dött tillsammans med bananerna- tack och lov.






Kände att fotbadet i helgen var välbehövt. Nagellacket sa att det var 4 millimeter sen jag flyttade hemifrån. Dessutom älskar jag skum. Om fotbadet ser ut såhär så kan ni ju tänka er hur det ser ut när jag diskar :) Skumälgen är hyfsat konstnärlig ändå. 




Solnedgången mellan Tranås och Mjölby i söndagskväll.



Kommentarer
Postat av: Sandra

emlie vad jag saknar dig!! jag har kollat upp lite bussar till linköping, en del tar 7 timmar!!! helt galet men fanns en del som gick på typ 2! så snart kanske jag kan komma och hälsa på dig! kramkram

2009-09-15 @ 19:01:26
URL: http://ruthlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0