Onödigt tänkande

Jag tycker inte om långa dagar i Bomullshuset. När jag ska gå till bussen på eftermiddagen så är jag jämt hungrig och såklart blir det alltid Kungsgatan ner, med andra ord: uteserveringar med italiensk mat, grekisk mat, thaimat och kinamat. Det är sånt plågeri! Jag kommer på mig själv hålla andan...nästan hela vägen. På vägen till bussen från Kåken ligger det i alla fall bara en halvsunkig pizzeria- mycket bättre! Så jag gillar inte Bomull...man blir verkligen hungrig där. Fast idag kunde jag inte motstå frestelsen så det blev en cupcake på hemköp för att ha nåt att stoppa näsan i när jag fortsatte vidare ner på Kungsgatan.

 

Idag kom målaren klockan kvart över sju på morgonen och har förhoppningsvis haft fullt upp i lägenheten idag. För att inte vara i vägen blir det ett par dagar hos Sebastian. Allt ska dock vara helt klart först på måndagkväll, lite synd för nu kan jag inte göra något vettigt alls i helgen... Kanske blir det fest hos SoCer-generalen i Norrköping eller kanske bio. Vi får se vilket humör jag är på- måste klara mig igenom examinationen imorgon först :(

 

Ikväll blir det i alla fall idol, inte för att jag vill utan bara för traditionens skull. Jag är nog inte ensam om att tycka så.

 

Förresten så har jag varit lite uttråkad i eftermiddag vilket oftast resulterar i onödigt tänkande, eller vad andra kanske skulle kalla- filosofi, så jag tänkte ifall nån kan svara på vad som egentligen händer en astronaut med syrgastub som trillar ur sin rymdraket...? Klantigt, men bara om :)

 

Vem blir inte frestad?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0