Bruna ben och sommarkläder?

Jag förstår verkligen inte vart tiden försvinner ibland! Men det gör i och för sig ingenting för jag tror att alla längtar till sommaren nu! Lite om vad som hänt det senaste: I onsdags fick jag ut min hemtenta och jag har nästan stirrat mig blind på datorn ända fram till fredagkväll då den skulle lämnas in- Livslopp, vuxenliv och åldrande :/ Skönt att det är över måste jag säga! Så min helg började samtidigt och precis som för er alla andra, med det lilla undantaget att jag fick äta mig mätt på världens godaste smörgåstårta!
Igår blev det lite fika med Jonna och Marie hemma hos henne och Linus, i deras fina lägenhet! Allt och ingenting är som vanligt i Sävsjö :) Och idag så bjöd Sarah på fika och även dit kom det lite tjejer. Det är alltså rätt så kul att få komma hem lite. Ser fram mot påskhelgen och den 23 april då det vankas lite fest här hemma. Åtminstone står det så i Sarahs kalender och jag har redan bokat tågbiljett :P

Nästa vecka börjar nya kursen som är en introduktion till praktiken som vi ska ut på nästa år vid den här tiden. Det kommer komma lite socionomer från här och var och peppa oss litegranna. Det kommer bli väldigt intressant att se vilka möjligheter det finns- trots att jag redan vet vilket spår som jag vill ta. Vill knappt att nån ska komma och röra runt i huvudet på mig nu när motivationen äntligen finns där :)

Lite kul framöver alltså, inte ska jag klaga! Är dock ganska sugen på värme, sommarkläder, grillat, gott att dricka, sena kvällar, Grekland, bad, skitiga fötter, bruna ben och lite till :) Börjar ärligt talat bli lite trött på slask och alla tjocka kläder...

Nu ska jag fortsätta på min Thriller-helg! Igår såg jag Flickan som lekte med elden och nu ska jag lägga mig och läsa boken Utan ett ord som jag fick låna av Marie. Vi får se om jag lyckas slita mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0